Välkommen!

Välkomna alla ni som hittar hit till min fotoblogg. Jag är en snart 28-årig tjej som för ett år sedan ganska precis blev less alla kompaktkameror som tog dåliga bilder hur mycket man än försökte få någon bra bild och bestämde mig då för att köpa en systemkamera.

Att valet blev denna är inte så konstigt när jag är en riktig tjej som älskar rosa:

Pentax K-x med 18-55 f/3.5-5.6-objektiv



Förutom utseende så valde jag den eftersom det stod att den var en bra och prisvärd kamera som kanske inte hade så många hypade funktioner utan att dom hade lagt ner pengarna på objektiv och funktionalitet istället. Jag anser mig bara vara en hobbyfotograf och har inga ambitioner att bli något mer än det. Jag tar kort för att det är kul helt enkelt!

Jag inriktar mig mest på djur och natur, fast människor är roligt att ta kort på, för det är absolut lättast och blir i princip alltid bra! Genom året här har jag samlat på mig ett macro-objektiv och ett zoom-objektiv också. Jag tycker mina bilder utvecklas varje dag och jag lär mig något nytt.

Ha gärna åsikter och konstruktiv kritik, jag pallar det. Annars hoppas jag ni gillar mina bilder!


MINA OBJEKTIV:

Sigma EX 70/2,8 DG Macro 1:1

 

 

 

Pentax SMC-DA 55-300/4-5,8 ED

#1 - - Julia:

Fiin blogg! :-D